افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

گذشته استمراری یا past continuous

یکی دیگر از زمان های مهم در زبان انگلیسی، گذشته استمراری یا past continuous می باشد.

از این زمان وقتی استفاده می کنیم که می خواهیم درباره عملی که در گذشته بصورت مداوم انجام می شده است صحبت کنیم و یا اینکه عملی در گذشته در حال انجام شدن بوده که عملی دیگر در حین آن انجام شده است.


مثال: من به مدرسه می رفتم ... I was going to school
در مثال بالا درباره کاری که در گذشته به صورت مداوم انجام می شده و حال حاضر انجام نمی شود صحبت می کنیم.

مثال 2: من داشتم صبحانه می خوردم که آن اتفاق افتاد ... I was having my breakfast when he came
در مثال بالا کاری در گذشته انجام می شده که با انجام کار دیگری همراه است.

نکته: در مثال 2 شکل جمله بصورت های زیر می باشد.

Afghan ESL

همانطور که می بینید در شکل اول، ابتدا جمله گذشته استمراری و بعد When و در آخر جمله هم از زمان گذشته ساده استفاده می کنیم. بجای کلمه when کلمات ربطی دیگری مانند while یا as یا ... هم می توانیم استفاده کنیم

می توانید جلمه مثال 2 را به این صورت هم بگویید:
when he came I was having my breakfast


در حقیقت نوع دوم استفاده از این زمان کاری را به ما نشان می دهد که هنوز در گذشته تمام نشده که کاری دیگر اتفاق می افتد.
همانطور که در شکل پایین می بینید کاری را در گذشته شروع می کنیم کار در گذشته به پایان می رسد و زمان حال استمراری در زمانی بین شروع کار و پایان کار اتفاق می افتد.

afghan ESL

 مثال های بیشتر:

I was enjoying the party but Merry asked me to leave
ترجمه: من داشتم از مهمانی لذت می بردم که مری از من خواست که برویم.

He fell down when he was looking at the shops
ترجمه: او افتاد وقتی که به مغازه ها نگاه می کرد.

were they having their lunch?
ترجمه: آیا آنها داشتند ناهار می خوردند؟

-------------------------------------------------------

در اینجا از تمام دوستانی که به وبلاگ در این مدت سر می زدند و مطلب جدید نمی دیدند پوزش می طلبم و امیدوارم که بنده را ببخشند

به امید خدا از این به بعد با مطالب مفیدتر و جذاب تر در خدمت شما هستم و سعی می کنم که مطالب بیشتر و متنوع تر باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
عبدالله قربانی پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ب.ظ http://www.unama.blogfa.com

با سلام بسیار فراوان خدمت شما دوست بسیار ارجمندم خیلی خوشحالم که هموطنانم در همه زمینه خیلی خیلی فعالند به ما قوت میدهید من دارم زبان انگلیسی میخوانم ECS8 هستم خیلی نیاز به کمک هستم لطفآ کمکم کنید
یک مجله چیزی که کمکم کند معرفی کنید یا خود شما استاد ارجمندم منو کمک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد