افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

زمان حال کامل یا Present perfect

Present perfect
حال کامل یا ماضی نقلی:

یکی دیگر از زمان ها در انگلیسی که بسیار مهم و پر استفاده است

شکل ساختاری حال کامل:

... + شکل سوم فعل + have/has + فاعل

ما در موارد زیر از این زمان استفاده می کنیم:

1- برای خبر دادن یا اطلاعات جدیدی را به کسی دادن ... برای مثال : برادر من به سفر رفته است ... این اطلاعات جدیدی است که ما به کسی می دهیم

برای مثال می خواهیم به کسی بگوییم که " کسی شیشه پنجره را شکسته است"
به صورت زیر می گوییم:

Somebody has broken the window

همانطور که شما هم متوجه شدید فعل broken شکل سوم از فعل break می باشد

2- وقتی که کاری در گذشته انجام شده و اثرات آن تا زمان حال باقی مانده است:
مثال:

I've left my cellphone at home = من موبایلم را در خانه جاگذاشته ام.

left شکل سوم از فعل leave می باشد

در مثال بالا نشان می دهد که کار (جاگذاشتن موبایل) در گذشته انجام شده ولی اثرات آن (نداشتن موبایل با خود در زمان حال) هنوز باقی مانده است.
که در مثال شیشه هم شیشه شکسته اثر کار شکستن در گذشته می باشد

تمرین: جمله های زیر را ترجمه کنید.

- کامپیوتر من خراب شده است
- من کلیدم را گم کرده ام

منفی کردن :
برای منفی کردن باز هم از قانون همیشگی استفاده می کنیم و به فعل کمکی کلمه not را اضافه می کنیم.

مثال:
 she has not found the solution = او راه حلی پیدا نکرده است.

تمرین: مثال های پایین را به انگلیسی ترجمه کنید

- من به این آهنگ گوش نکرده ام
- من تکالیفم را انجام نداده ام

سوالی کردن:
برای سوالی کردن هم جای فعل کمکی و فاعل را عوض می کنیم.

مثال:
has he enrolled in the gym? = آیا او در باشگاه ثبت نام کرده است؟

تمرین: مثال های زیر را به انگلیسی ترجمه کنید:

- آیا تو احمد را دیده ای؟
- آیا او به سفر رفته است؟

اگر دوست داشتید می توانید جواب تمرینات را در قسمت نظرات بنویسید، اگر اشتباهی داشتید از طریق ایمیل به شما تذکر داده خواهد شد.

موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد