افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

زمان گذشته ساده

سلام دوستان عزیز
با عرض معذرت از دیر کرد پست جدید ولی قول می دهم که از این به بعد مرتب و زود به زود وبلاگ را آپدیت کنم و انشالله از قسمت مقدماتی که خارج شدیم وبلاگ بسیار متنوع تر می شود.
سال نو را هم به تمام دوستان خوبم تبریک عرض می کنم و آرزوی سال خوبی را برای همه شما دارم

زمان گذشته ساده:
زمان گذشته ساده به ما نشان می دهد که کاری در گذشته انجام شده است برای مثال: من دیشب یک فیلم نگاه کردم
کار فیلم نگاه کردن در گذشته انجام شده است که در انگلیسی بصورت زیر می گوییم

 I watched a movie last night

نشانه های گذشته ساده:
یکی از نشانه های گذشته ساده ed بعد از فعل می باشد و نشانه دیگر قید زمان که در مثال بالا last night می باشد

پس ما می توانیم برای ساختن جمله ای در گذشته به آخر فعل ساده ed اضافه کنیم

نکته: بعضی از فعل ها در زبان انگلیسی از قاعده بالا مستثنی هستند و با گرفتن ed به گذشته تبدیل نمی شوند، این نوع افعال را افعال بی قاعده می گوییم چرا که از قاعده های اصلی پیروی نمی کنند

افعال بی قاعده:
این نوع افعال که تعداد زیادی از آنها را شما در مکالمات خود استفاده می کنید با گرفتن ed به گذشته تبدیل نمی شوند بلکه شکل کلی فعل تغییر می کند برای مثال فرم گذشته فعل go بصورت went می باشد.

مثال: I went to school = من به مدرسه رفتم

I met a friend of mine last night = من یکی از دوستانم را دیشب ملاقات کردم

somebody broke the window and ran away = یک نفر شیشه را شکست و فرار کرد

شما می توانید لیستی از افعال بی قاعده را در آخرین صفحات دیکشنری ها پیدا کنید... سعی کنید این افعال را حفظ کنید و در جملات خود استفاده کنید.

ساختن جملات منفی گذشته ساده:
برای ساختن جملات منفی مانند زمان حال ساده عمل می کنیم و به فعل کمکی جمله کلمه not را اضافه می کنیم و فعل اصلی را به حالت ساده آن تبدیل می کنیم
اگر جمله ما فعل کمکی نداشت به جمله فعل کمکی did را اضافه می کنیم.

افعال کمکی که در گذشته استفاده می کنیم شامل: did ، was، were ، could و ... می باشند

مثال:
گذشته ساده: I wrote a letter to my friend = من یک نامه به دوستم نوشتم
گذشته ساده بصورت منفی: I did not write a letter to my friend = من نامه ای به دوستم ننوشتم

نکته: در مثال بالا می بینید که ما فعل کمکی did را به جمله اضافه کردیم و به آن کلمه منفی کننده not را اضافه کردیم و در آخر فعل اصلی جمله که wrote بود را به write که صورت اصلی و ساده فعل است نوشتیم.

گذشته ساده:  He was at school = او در مدرسه بود
گذشته ساده منفی: He was not at school = او در مدرسه نبود

مثال های بیشتر:
I didn't let him go = من به او اجازه ندادم برود
they weren't my friends = آنها دوستانم نبودند

تمرین:
جملات زیر را بصورت منفی بنویسید و بخوانید:

she led her daughter go out alone = او به دخترش اجازه داد به تنهایی بیرون برود

I did my assignment = من تکالیفم را انجام دادم

He laughed at you = او به تو خندید

من به تصویر نگاه نکردم

 

طریقه سوالی کردن جملات در گذشته:
سوالی کردن در گذشته هم مانند حال ساده است
شما فقط کافیست که جای فعل کمکی و فاعل را عوض کنید
اگر جلمه فعل کمکی نداشته باشد به آن فعل کمکی did را اضافه می کنیم و جای آنرا با فاعل جمله عوض می کنیم

مثال:
گذشته ساده: his mother let him play with his friends = مادرش به او اجازه بازی کردن با دوستانش را داد

تبدیل به سوالی:
Did his mother let him play with his friends?
جواب: Yes, she did

مثال:
he took a trip to the U.S = او یک سفر به آمریکا داشت

did he take a trip to the U.S؟ = آیا او سفری به آمریکا داشت؟

تمرین :
جملات زیر را بصورت سوالی بنویسید و بخوانید:

I went to school after I met my friend

she wasn't at the party last night

I repaired my radio

آیا اخبار را گوش دادی دیشب؟

آیا علی را دیدی؟


نکته مهم: شما می توانید جواب تمرینات را در قسمت نظرات به همراه ایمیل خود بنویسید، و اگر مشکلی در جواب های شما وجود داشت من از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهم داد
سوالات خود را نیز در قسمت نظرات بپرسید حتما به آنها جواب داده خواهد شد

نظرات 3 + ارسال نظر
فرشته پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:13 ق.ظ http://fereshtehganji.blogfa.com/

سلام برادر خوب و تلاشگر بسیار عالی بود واقعا استفاده کردم .ساده روان در عین حال نوین .........اگر در توضیح زمان ها لطف کنید و در مورد زمان ماضی بعید و ترکیب کلمات هم بحث کنید ممنون میشم .موفق باشید خدا نگهدار تان

سلام
چشم حتما

زهرا جعفری پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:59 ق.ظ http://http:/www.chake-haye-sorkh.bologfa.com

سلام برادر گرامی!
از زحمات شما در راه حل مشکلات تازه واردان به زبان انگلیسی یک جهان تشکر. من از آن همیشه استفاده میکنم موفق باشید.

گروه نرم افزاری ارم چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:38 ب.ظ http://eramgroup.blogsky.com

مرسی سر زدی
وبلاگ شما رو هم دیدم بسیار وبلاگ قشنگی داری
به امید موفقیت و سر بلندی
حق نگهدارت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد