افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

قید ها

قید:
قیود یکی دیگر از اجزای مهم جمله هستند که نشان دهنده چگونه انجام شدن فعل یا صفت در جمله می باشند.
قیدهای مهم در جملات عبارتند از:

  • قید حالت
  • قید مکان
  • قید زمان
  • قید تکرار

قید حالت:
قید حالت نشان دهنده نوع انجام شدن فعل جمله است مثلا در جمله He looks at me angrily کلمه angrily قید جمله است و نشان می دهد که عمل نگاه کردن با خشم همراه بوده است.
قیود حالت معمولا با اضافه شدن ly به آخر صفت ها ساخته می شوند .

مثال: He drives carefully = او با احتیاط رانندگی می کند

نکته : بعضی از قیود هستند که از نکته بالا پیروی نمی کنند و بدون گرفتن ly هم به عنوان قید حالت در جمله بکار می روند.

مثال : He works well = او به خوبی کار می کند

قید مکان:
نشان دهنده جای انجام شدن فعل می باشد

مثال : he is studying there = او در آنجا مطالعه می کند

قید زمان:
قید زمان همانطور که از نامش پیداست بر زمان وقوع انجام شدن کار دلالت می کند.

مثلا : I was styding at the library last night  = من دیشب در کتابخانه مطالعه می کردم.

قید تکرار:
این نوع از قیود بر دفعات تکرار عملی دلالت می کنند و تعدادی از قیود تکرار را در زیر می بینید:

often = اغلب اوقات
always = همیشه
Usually = معمولا
rarely و seldom = به ندرت
sometimes = گاهی اوقات
never = هرگز

این قیود بیشتر در زمان حال ساده، که در بحث زمان ها در انگلیسی توضیح خواهم داد، کاربرد دارند.

مثال: I always go to school

He never goes out alone = او هیچ وقت به تنهایی بیرون نمی رود.

تا بحال با مهم ترین اجزای جمله آشنا شده اید و در مطالب بعدی قصد دارم که شما را با زمان ها در انگلیسی آشنا کنم. زمان ها در زبان انگلیسی مهم ترین نقش را دارند و اگر شما مهارت تشخیص و استفاده از زمان مناسب در جمله را داشته باشید می توانید براحتی به انگلیسی صحبت کنید.

تا بعد...

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:56 ب.ظ http://mohajereshiraz.blogsky.com

سلام وبلاگ آموزشی مفیدی دارین
موفق باشین
من شما را لینک کردم شما هم دوست داشتین ما رو لینک کنید

زهرا یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:55 ق.ظ

با سلام اقای علی اکبر عطائی
امروز به طور اتفاقی به وبلاگ شما امدم .خیلی خوشحال شدم .وبلاگ مفیدی دارین تشکر از زحمات شما...
لطفا اگز می شود تلفظ کلمات را هم بگذارید با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد