افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

افغان ESL

بزرگترین سایت آموزش زبان انگلیسی برای تمام فارسی زبانان

انواع ضمیر

ضمیر (pronoun):

یکی دیگر از اجزای جمله ضمایر ها هستند. ضمایر کلماتی هستند که بجای اسم می آیند تا از تکرار اسم جلوگیری کنند.

ضمایر به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • ضمایر فاعلی
  • ضمایر مفعولی
  • ضمایر اشاره
  • صفات ملکی
  • ضمایر ملکی
  • ضمایر انعکاسی
  • ضمایر تاکیدی
  • ضمایر نامعین



ضمایر فاعلی:
این نوع ضمیر همانطور که از نامش بر می آید بجای فاعل می آید:

جمع

مفرد

we - ما

I - من

You - شما

You - تو

they  -  آنها

He/She - او

مثال:

we are students

I am a student

ما دانش آموز هستیم

 

من یک دانش آموز هستم

 

You are students

You are a student

شما دانش آموز هستید

 

تو یک دانش آموز هستی

 

they are students

He is a student

آنها دانش آموز هستند

او یک دانش آموز است

ضمایر مفعولی :
این نوع ضمیر بجای مفعول در جمله می آید:

جمع

مفرد

us - به ما

Me - به من

You - به شما

You - به تو

them  -  به آنها   

her/him/it - به او

مثال:

You help us

Ali helps me *

شما به ما کمک می کنید

 

علی به من کمک می کند

 

She helps you *

He helps you *

او(مونث) به شما کمک می کند

 

او(مذکر) به تو کمک می کند

 

We help them

I help him

ما به آنها کمک می کنیم

من به او کمک می کنم

* نکته مهم:  در مثال هایی که با * مشخص شده اند می بینید که بعد از فعل اصلی یک S اضافه شده است.
در زبان انگلیسی اگر فاعل جمله HE، SHE و یا نام یک شخص باشد به فعل اصلی جمله S اضافه می کنیم.

 

 صفات ملکی:
برای بیان مالکیت استفاده می شوند:

جمع

مفرد

our - ما

my - من

your - شما

your - تو

their  - آنها    

his/her/its- او

نکته: صفات ملکی به همراه اسم استفاده می شوند اگر بخواهیم اسم را حذف کنیم از ضمایر ملکی استفاده می کنیم که در پایین توضیح داده شده است.

مثال:

She is our friend

He is my father

او دوست ما است

 

او پدر من است

 

They are your friends

John is your brother

آنها دوستان شما هستند

 

جان برادر تو است

 

She is their teacher

She is her mother

او معلم آنها است

او مادر او است

ضمایر اشاره:

ضمایر اشاره برای اشاره به دور یا نزدیک استفاده می شوند.

جمع

مفرد

these - اینها

this - این    

those - آنها

that - آن    

مثال:

these are cats

this is a dog

اینها گربه هستند

 

این یک سگ است

 

those are tables

that is an apple

آنها میز هستند

آن یک سیب است

ضمایر ملکی:
برای بیان مالکیت چیزی بکار می رود

جمع

مفرد

ours - مال ما

mine - مال من

yours - مال شما  

yours - مال تو

theirs  - مال آنها  

his/hers/its- مال او

 مثال:

those are ours

this is mine

آنها مال ماست

 

این مال من است

 

those pens are yours

that chair is yours

آن خودکارها مال شماست

 

آن صندلی مال تو است

 

these are theirs

this is hers

اینها مال آنهاست

این مال او است

 

تا مطلب بعدی...

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:21 ق.ظ http://www.behtarinbahane.blogsky.com

سلام علی اقا

خوبین

ممنون که خبرم کردین


من هم وب شمارو لینک کردم

به امید موفقیت بیشتر شما

بای

شکوفه پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:14 ق.ظ http://conceited.blogfa.com

سلام آقای عطایی واقعا خوشحال شدم این سایت رو دیدم بسیار عالی توضیح دادید گرامر را
بازم سر میزنم با تشکر بای

پگاه پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:58 ق.ظ http://architectural.blogfa.com

با سلام
دوست عزیز از لطف شما ممنونم در ضمن من همیشه عاشق زبان انگلیسی بودم اما افسوس که مشغله ی زیاد خیلی وقته اجازه نداده برم طرفش
راستش من برای یادگیری زبان در موسسه ای که آموزش می دیدم از منابع زیادی استفاده کرده ام مثلا
american accent training & How do u do
از شما می خوام اگه رفرنس های خوب دیگه ای هم سراغ دارید به من معرفی کنید

در رابطه با منابع و رفرنس هایی که خواسته بودید باید بگم که How do u do رو واقعا من پیشنهاد می کنم خیلی عالیه ولی برای شروع.
برای مراحل بالاتر کتاب های new interchange و بعد از اون کتاب های passages رو پیشنهاد می کنم. و کتاب های بسیار دیگری هم هستند که اگر خواستید بهتون می گم
در کنار اینها سعی کنید یک دیکشنری خیلی خوب مثل Oxford ، Longman، Webster هم روی سیستمتون داشته باشید دیکشنری آریانپور هم گزینه خوبی برای دیکشنری های فارسی به انگلیسی و برعکس هست
ولی در کل self study برای زبان رو اصلا پیشنهاد نمی کنم، به چند دلیل:
1- پیشرفت کم 2- اشتباه یاد گرفتن(چون استاد ندارید) 3- اکسنت غلط
4- آشنا نبودن با موقعیات

موفق و موید باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد